performances 2013-2008.

"22A closer", 2013. Photos. Duration 20min
presented in the exhibition "The transparency of sex", Old Hospital, Amphissa, Greece (curated by The Symptom Projects)






soon in English
"Ενας κύκλος αποτελούμενος από βιβλία σε σχέση με ζητήματα φύλου, στερεότυπα, προκαταλήψεις και δεισιδαιμονίες φύλου κ.α. (βλ. τίτλους παρακάτω) και ένας τετράγωνος αυτοκόλλητος καθρέφτης μέσα του.
Μέσα στον κύκλο και πάνω στο τετράγωνο είμαι γυμνή φορώντας μία πράσινη πλαστική οβάλ μάσκα.
Γύρω μου μήλα.
Και ένα μικρό ξυπνητήρι.
Ξεκινάω (μετά από έναν μικρό διάλογο με κάποιον από το κοινό, που είναι απλές ερωτήσεις- ποιος; ποια; πότε; πως;) να μετράω μέρη του σώματός μου με μονάδα μέτρησης το μήλο. Από τη μασχάλη στα ακροδάχτυλα. Από το αιδοίο στις πατούσες. Το μήκος της σπονδυλικής μου στήλης. Το ύψος μου. Την επιφάνεια της κοιλιάς και άλλα.
Οταν τελειώσουν οι μετρήσεις φεύγω και με το χτύπημα ενός ξυπνητηριού η περφόρμανς τελειώνει.

Πως μετριέται το (γυναικείο) σώμα; Με εκατοστά; Με κιλά; Με περιόδους; Εγκυμοσύνες; Πόσες φορές έκανε έρωτα; Παραμορφώνεται το σώμα όταν μετριέται; Μπαίνει/παίρνει (σ)τα μέτρα από τη μονάδα μέτρησης που του επιβάλλεται; Ποιος επιβάλλει κάθε φορά; Εμείς ή οι άλλοι; Γιατί το μήλο ήταν το διακύβευμα; Το μήλο ή το φύλο; Ο τετραγωνισμός του κύκλου; Το πρόσωπο που είναι; Η ντροπή που κρύβεται; Στα μάτια ή στα γεννητικά όργανα; Η γνώση απελευθερώνει ή καταπιέζει; Ποια γνώση; Του μήλου ή του φύλου; Των σωμάτων ή των ιδρυμάτων; Και τελικά πως μπορούμε να υπάρχουμε σε  (ευτυχισμένα) σώματα;"

Κάποια από τα βιβλία του κύκλου είναι : The newly born woman- H.Cixous/C.Clement, Αναταραχή φύλου- J. Butler, The matrixial borderspace-B. Ettinger, Λαγνεία- Ελ. Γέλινεκ, Ο ερωτισμός- G. Bataille, Περί σαγήνης- J. Baudrillard, Το θήλυ και το ιερό- C. Clement/J. Kristeva, Η ιδεολογία του αισθητικού- T. Eagleton  και άλλα






"Saying anyway you may know" (video-performance), made specifically  for the "re-enchantment of the art and the 2nd sex", a documentary-lecture by S. Touboura presented in Applied Arts Academy of Vienna in May 2013. Duration 04:06min







collage-text made out of infos from wikipedia
that I am saying in the performance "Saying anyway you may know" 
while I am counting parts of my body with apples

a generic term for all fruit/

a sphere that matures in autum/
Its center contains five carpels arranged in a five-point star,/
each carpel contains one to three pips, slightly poisonous./
was selected by the early Roman Catholic Church as being the "Forbidden " due to this image of the Pentagram./
more genes than the human genome./
mysticism ,fertility ,eternal youthfulness, knowledge/
temptation, the fall of man into sin, sin itself/
To throw it symbolically declares one's love; to catch it shows one's acceptance of that love       
Adam, Aphrodite , Eve, Eris, Snowhite and the 7 dwarfs/    
measure from armpit to fingertips: apples seven/

a natural number, Nana in Japanese/
the lowest dimension of a known exotic sphere in mathematics discipline, called differential topology/
the sum of any opposite sides on a standard six-sided dice/            
the cervical vertebrae of almost all mammals/ 
the number of days of the week, of creation, of mourning, of virtues, of deadly sins/                               
the number of the stellar objects in the solar system visible with naked eye from Earth/
 the number of  the main islands of mythological Atlantis, of Atlas’ daughters, of Buddha’s steps at his birth/
of notes in the traditional western diatonic scale, of colors of rainbow/                                                     
the 7 dwarfs and Snowhite/               
start to measure/

the part of the body between chest and pelvis/
provides movement and support to the trunk ,  assistance in breathing and is important in defining the form/
protection for the inner organs such as stomach and womb/
a major female hormone responsive -reproductive sex organ of most mammals/
essential in sexual response, directs blood flow,/                   
safely houses the fetus by becoming a sphere,  is "floating" /                     
the forbidden fruit is not a fruit at all,/               
it is the fruit of the womb, also known as sex and procreation from the tree of life/
Snowhite again/                     
Bellies up to herself/
Belly’s acreage 7 apples
 

"nomadic architecture", 2010. Duration 27:41min
Location: Sarakiniko, Milos island, Greece. (click on image to enlarge)



Video-stills
Nomadic architecture

With only "equipment" a mask, googles (for protection from the volcanic rock dust) and a spatula, I enter inside a natural slot of the landscape. I scrape the walls thoroughly in order to reveal an older layer of rock-history and to appropriate the space, in the same way that an artist appropriates and /or conquers his material. An irrational confrontation with the natural landscape, matter and space-time since the relationship is not equal and the action could be continued endlessly. The performance ends when I decide that I have gone through the entire surface once. After I sit in the slot for a while and I leave.





"Board Games-RISK, SOLITAIRE, GO", 2010. Duration 29:10min
Location: salt evaporation pond, Milos island, Greece.(click on image to enlarge)



soon in english                                                            Video-stills

Board Games-Risk

Μπαίνω στο τοπίο της εγκαταλελειμμένης αλυκής, με στοιχειώδη εξοπλισμό μια τσάπα (μανάρι στην τοπική διάλεκτο) για να σκάψω και ένα μαντίλι για να προστατευτώ από ήλιο κι αέρα.
Στο χέρι κρατάω ένα κομμάτι κεραμίδι.
Η αλυκή είναι σαν ένας άγραφος, ουδέτερος χάρτης, ένα τεράστιο λευκό παζλ.
Πετάω το κεραμίδι κι όπου πέφτει πάω κουτσό μέχρι εκεί, σκαλίζω και σκάβω το αλάτι γύρω μου-μέσα στο ήδη περίκλειστο, διαμορφωμένο από τη φύση κομμάτι.
Συνεχίζω την ίδια επαναλαμβανόμενη διαδικασία, τις ίδιες κινήσεις -πετάω κεραμίδι/πάω κουτσό/σκάβω/πετάω κεραμίδι κ.ο.κ.- ορίζοντας έτσι μικρό-τόπους μέσα στο τοπίο της αλυκής.
Το σκάψιμο του αλατιού βγάζει στην επιφάνεια το χώμα/λάσπη, δημιουργώντας έτσι σκουρόχρωμες περιοχές στο λευκό πεδίο, σαν ένα υποτυπώδες, χαοτικό σκάκι κι εγώ πιόνι σε επιτραπέζιο που εξαρτάται από την τύχη και τη δύναμη που θα πεταχτεί το κεραμίδι.
Σταματάω όταν πια έχω εξαντληθεί σωματικά κι αφού έχω διαγράψει μια περιοχή στην αλυκή που δημιουργεί έναν άτυπο χάρτη.
Πετάω το κεραμίδι όσο πιο μακριά μπορώ από το πεδίο κι αποχωρώ.

Board Games-Solitary
Επιστρέφω στη «σκηνή»-πεδίο, με διαφορετική ενδυμασία, έχοντας μαζί μου δομικά υλικά, που και αυτά σχετίζονται με τη διαδικασία αποκομιδής αλατιού.
Κεραμίδια που χρησιμοποιούσαν για να σκεπάσουν και να αφυδατώσουν το αλάτι πριν το μαζέψουν.
Τα χρησιμοποιώ ως πλάκες για να στήσω/χαράξω ένα διάδρομο/πορεία/μονοπάτι σε αυτό το χάρτη.

Κάθε φορά για να κάνω ένα βήμα χτίζοντας μπροστά, αναγκάζομαι να επιστρέψω πίσω για να βρω τα εφόδια. Ένα μπρος-πίσω.

Λίγο πριν φτάσω στο τέλος γίνεται η μεγαλύτερη διαδρομή προς τα πίσω, πίσω στην αρχή της διαδρομής.

Αφού τοποθετήσω το τελευταίο κεραμίδι, αποχωρώ από το πλάνο.


Board Games-Go


Αφού έχει εγγραφεί η διαδρομή κι έχει δυο εισόδους/εξόδους, στο σκηνικό μπαίνουν-παίρνουν μέρος δυο άνθρωποι διαφορετικού φύλου και ξεκινάνε από τις δυο αντίθετες πλευρές να εισέρχονται στο πλάνο-πεδίο.
Η κάμερα έχει μεταφερθεί  στην άλλη πλευρά του πεδίου-εγκατάστασης και η εγκαταλελειμμένη αλυκή και το φυσικό τοπίο λειτουργούν ως άχρονο σκηνικό.
Κρατάνε δυο αντικείμενα σα σκήπτρα-η γυναίκα το φαλλικό σκεπάρνι κι ο άντρας το θηλυκό κόσκινο (πάλι αντικείμενα που χρησιμοποιούνταν στην αποκομιδή αλατιού).

Προχωράνε από κεραμίδι σε κεραμίδι αλλάζοντας το αντικείμενο από χέρι σε χέρι. Μια μικρή  χορογραφία με 3 συνεχώς επαναλαμβανόμενες κινήσεις: αρχικά κρατούν το εργαλείο στο πλάι με το ένα χέρι, μετά το κρατούν με τα δυο χέρια μπροστά στο φύλο τους και τέλος το ξαναφέρνουν στο πλάι με το άλλο χέρι.

Στέκονται ελάχιστα σε κάθε πλάκα-κεραμίδι και κινούνται σα προγραμματισμένα πιόνια.

Όταν συναντιούνται ανταλλάζουν εργαλεία (ή ανταλλάζουν εξουσία;) και συνεχίζουν την πορεία ο καθένας πάλι μόνος του επαναλαμβάνοντας τις ίδιες χορογραφημένες κινήσεις με τα νέα εργαλεία.

Εξέρχονται από το πλάνο.
 
 


"-Which way?-To the cake", 2010. Video-performance. Duration 5.55min (click on image to enlarge)


Video-stills




"Long exposure", 2009. Video-performance. Duration 3 min.
Location: Edinburgh, Scotland.(click on image to enlarge)


Video-still




"Pleasure Pillow", 2008. Duration of performance : 40 min
Duration of video : 10min
Location: Chelsea College of Art and Desing, London, U.K. (click on image to enlarge)



 Video-stills

Pleasure pillow

An attempt to create a sculpture with my whole body except hands-from the wrist to the fingertips (I only use them to throw the material). A"choreography" of the body in an attempt to become the tool for manipulation and harnessing of matter. A questioning about the absence of the relationship between hand-brain-creation, and therefore the activation and the prioritization of the members of body and of senses.






"At least, that's a step to the right direction", 2008. Video-still of performance (click on image to enlarge)
Location: Nunhead, London, U.K.





"At least, that's a step to the right direction", 2008. Photos of performance. Variable dimensions (click on image to enlarge)
Location: Nunhead, London, U.K.