2008 - 2007


"Genital Secrets", 2008. Metal, fireclay, feathers, colour. Height 240cm (click on image to enlarge)



Anthropomorphic shape with rough surface. In its both endings the feathers emphasize its grotesque-carnivalistic-ritualistic character. It emerges (or squeezed?) through a perforated steel cone. Dipoles, identity, position, contrast, and complementarity is under question.

 Ανθρωπόμορφο σχήμα με αδρή επιφάνεια. Στις δυο απολήξεις του φτερά που τονίζουν τον γκροτέσκο-καρναβαλικό-τελετουργικό χαρακτήρα του. Ξεπροβάλει (ή σφηνώνεται;) μέσα από διάτρητο μεταλλικό κώνο. Τα δίπολα, η ταυτότητα, η θέση, η αντίθεση, και η αλληλοσυμπλήρωση είναι υπό ερώτηση.









"P. wants a cracker", 2008. Glazed coloured ceramic, wood, colour. Height 165cm (click on image to enlarge)



Organic clay form that was created in the same way we built castles in the sand. It is coloured and glazed multiple times to preserve the feeling of intense moisture. It is standing on a construction which ends in five rods, causing the equilibrium to be fragile.

 Οργανική φόρμα από πηλό που δημιουργήθηκε όπως χτίζονται πύργοι στην άμμο. Έχει χρωματιστεί και εφυαλωθεί (γυάλινο επίχρισμα) πολλαπλά για να διατηρήσει την αίσθηση έντονης υγρασίας. Στέκεται πάνω σε μια κατασκευή που καταλήγει σε πέντε ράβδους, με αποτέλεσμα η ισορροπία να είναι εύθραυστη.

.






"One who bathes in moonlight", 2008. Cast Aluminium. 55X32X32cm (click on image to enlarge)





Three following sculptures



A wax sculpture, part of a constructed human form with skirt (namely basin-buttocks-top right thigh), was reproduced three times. Each time the reconstruction, alteration, distortion, modification, color manipulation and the way it is placed in the specific context/system of objects converts it into an abstract form with multiple readings and associations.



Ενα κέρινο γλυπτό, μέρος κατασκευασμένης ανθρώπινης μορφής με φούστα (συγκεκριμένα λεκάνη-γλουτοί-αρχή δεξιού μηρού), αναπαράχθηκε τρεις φορές. Κάθε φορά η ανάλογη ανακατασκευή, αλλοίωση, παραμόρφωση, χρωματική χειραγώγηση και ο τρόπος τοποθέτησής του στο εκάστοτε πλαίσιο-σύστημα αντικειμένων το καθιστούν μια αφηρημένη πια φόρμα με διαφορετικές αναγνώσεις και συσχετισμούς.











"The waiter promised oysters", 2008. Wax, colour pigments, plaster. 75X115X65cm (click on image to enlarge)



The wax sculpture is placed upside down, so that the hole of the mold functions as an entrance. It is placed on a form consisted of toilet papers that are covered roughly with plaster. The organic element of the composition and the physical interconnections are intensified.

 Το κέρινο γλυπτό έχει τοποθετηθεί ανάποδα, ώστε η τρύπα του καλουπιού να λειτουργεί ως είσοδος του βλέμματος στο εσωτερικό του. Στέκεται πάνω σε μια φόρμα από χαρτιά υγείας επικαλυμμένα αδρά με γύψο. Η οργανικότητα της σύνθεσης και οι φυσικές αλληλοσυνδέσεις επιτείνονται.


 




"That chain of enigmas", 2008. Found object, wood, wax, colour pigments, ceramic, threads, wooden sticks. 80X50(diameter)cm (click on image to enlarge)



The wax is fragmented and a part of it is used. The rest of the elements that consist the final sculpture are geometric and absolute forms that come in counterpoint with the organic abstract form and they supplement it.

 Το κέρινο έχει κατακερματιστεί κι έχει χρησιμοποιηθεί ένα μέρος του. Τα υπόλοιπα στοιχεία είναι καθαρά γεωμετρικές και απόλυτες φόρμες, που έρχονται σε αντίστιξη με την οργανική αφηρημένη φόρμα  και τη συμπληρώνουν.




 

"Offer", 2008. Wax. colour pigments. (click on image to enlarge)

Part of the wax form is placed on the wall as a piece of wreath.

Μέρος του κέρινου τοποθετείται μόνο του στον τοίχο ως κομμάτι στεφάνης.








 

"Footnote", 2008. Wax, colour pigments, fireclay. 45X25X25cm (click on image to enlarge)
 

A wax peel covers and embraces a column of fireclay which its form is inspired from nature. It is free-standing in space as a remnant-footnote of a structure that is lost.

 Μια φλούδα κερί καλύπτει κι αγκαλιάζει μια στήλη πυροχώματος που εκκινεί τη μορφή της από τη φύση. Στέκεται ελεύθερη στο χώρο, ως απομεινάρι-υποσημείωση μιας δομής που έχει χαθεί.










"You promised you will walk with me", 2008. Bronze, plaster, colour. Height 120cm (click on image to enlarge)











"You promised you will walk with me", 2008. Bronze, plaster, colour. Height 120cm (click on image to enlarge)







"Happy days tick tock!", 2008. Coloured ceramic, wood, chickenwire, textile, child's ball. Height 160cm (click on image to enlarge)


 




"Happy days tick tock!", 2008. Coloured ceramic, wood, chickenwire, textile, child's ball. Height 16ocm(click on image to enlarge)
"Footnote", 2008. Wax, colour pigments, fireclay. 45X25X25cm (click on image to enlarge)








"Common Ancestor", 2008. Bronze, patina, plaster. Height 196cm (click on image to enlarge)






"No One Home", 2008. Coloured ceramic, cushion. 75X70X73cm (click on image to enlarge)








"Uncle Monkey", 2008. Coloured ceramic, wood, colour, plaster, wax. 85X 46X46cm (click on image to enlarge)








"Souffles", 2008. Coloured glazed ceramics. Variable dimensions (click on image to enlarge)








Untitled, 2008. modelling clay, wooden sticks, wood, acetate. 22X26X29cm (click on image to enlarge)








"Before the Apple", 2008. Unfired clay, wooden stick, baking tin. 20X 40X28cm (click on image to enlarge)





"This is everything and endgame", 2008. Clay, cardboards. Variable dimensions (click on image to enlarge)








Untitled, 2008. Mixed media, found object (click on image to enlarge)



MA Fine Art 2008- Final Show-Chelsea College of Art and Design (click on each image to enlarge)















Works 2007




"Sebastian", 2007. Mixed media. Height:290cm (click on image to enlarge)

An inverted phallic form with two heads became the target onto which I nailed sharp bamboo sticks dipped into colour. The sculpture was emerged from an informal performance-ritual around the original form that was developed under my bodily dimensions. The work is in an open and overt dialogue with "Saint Sebastian" in the realm of history of art and in dialogue with painting after performance.


Μια αναποδογυρισμένη φαλλική μορφή με δυο κεφάλια έγινε ο στόχος, πάνω στον οποίο κάρφωνα αιχμηρά καλάμια βουτηγμένα σε χρώματα. Το γλυπτό προέκυψε από μια άτυπη performance- τελετουργία γύρω από την αρχική φόρμα που είχα κατασκευάσει με βάση τις σωματικές μου διαστάσεις. Το έργο είναι σε ανοιχτό κι εμφανή διάλογο με τον «Αγιο Σεβαστιανό» στην ιστορία της τέχνης και τη ζωγραφική μετά την performance .


  





"Sebastian", 2007(detail). Mixed media. Height:290cm (click on image to enlarge)








"Amaltheia", 2007. Installation. Mixed media (click on image to enlarge)



"Amaltheia", 2007. Installation. Mixed media (click on image to enlarge)


 



Untitled, 2007. Mixed media (click on image to enlarge)











"Orlando", 2007. Mixed media. 160X110X48cm (click on image to enlarge)








Untitled, 2007. Mixed media (click on image to enlarge)







Untitled, 2007. Mixed media (click on image to enlarge)







Untitled, 2007. Modelling clay, stone (click on image to enlarge)








Untitled, 2007. Modelling clay (click on image to enlarge)








Untitled, 2007. Modelling clay, mixed media (click on image to enlarge)








Untitled, 2007. Mixed media (click on image to enlarge)